“Mijn kamer is vooral wit omdat het dan nog een beetje groot lijkt. Verder heb ik wat rode dingen, maar vooral van spullen die van thuis heb meegenomen.”Lisette, 19 jaar.

Belangrijke doelgroepen van HEMA zijn ‘jonge moeders’ en studenten. Ik voerde in 2010 en 2011 voor warenhuis HEMA verschillende marktonderzoeken uit onder deze doelgroepen.

Lisette is een van de studenten die ik sprak om de belevingswereld van studenten die net op kamers zijn in kaart te brengen. Naast groepsgesprekken bezocht ik de studenten thuis in hun studentenkamer om met eigen ogen hun leven te zien.

OneTwentyone Jongerenonderzoek deed voor HEMA diverse onderzoeken om hun marketing en communicatie te verbeteren richting jonge moeders, jongeren, kinderen. Naast focusgroepen met klanten, maakte ik diverse films waarin ik klanten volg bij hun winkelbezoek. Zij vertellen hierin over wat zij belangrijk vinden, wat een goede aanbieding is en wat zij van diverse producten en acties vinden. De films vormde een waardevolle aanvulling op inzichten uit de rapportage.

Onderzoeksmethodes: focusgroepen, single-interviews, observatie en film. Voor meer methodes bekijk onze onderzoeksmenukaart. Wij helpen u graag met het zoeken van de juiste vorm van onderzoek.