“Het moet boeiend zijn om lid te worden of te blijven. Meer acties gratis kaartjes. Financiele voordelen zijn erg belangijk. En je wilt dingen als eerste horen.” Theo, 16 jaar.

De jongerenclub van de supportersvereniging van voetbalclub Ajax wilde zijn leden beter leren kennen en beter bedienen. Ik ging daarom in gesprek met jonge Ajaxfans van 13 t/m 17 jaar.

In april 2011 sprak ik met jonge Ajaxfans over voetbal, Ajax en lidmaatschap van ‘Ajax Jonge Schare’. Hoe zagen zij hun lidmaatschap? Hoeveel contact willen zij met hun club? Wat zijn hun wensen en behoeften? Daan vertelde me dat je wel exclusiviteit verwacht als lid van de supportersvereniging. Antwoord op de belangrijkste vraag in jongerencommunicatie: ‘What’s in it for me?’

Op basis van de inzichten uit het onderzoek gaf ik advies voor interne en externe communicatie en activiteiten van de jongerenclub van de supportersvereniging van Ajax. Het project resulteerde in een nieuwe website. Deze website is in samenwerking met Bureau Coen ontwikkeld.

Onderzoeksmethodes: focusgroepen. Voor meer methodes bekijk onze onderzoeksmenukaart. Wij helpen u graag met het zoeken van de juiste vorm van onderzoek.