Alzheimer Nederland heeft in eerder onderzoek onder jongeren met een (groot)ouder ontdekt dat er behoefte is aan een eigen platform. Alzheimer Nederland wilden aan deze behoefte voldoen en dit jeugdplatform op een gedegen manier ontwikkelen. En daarmee dicht bij de behoefte blijven van deze specifieke doelgroep.
OneTwentyone heeft, om deze vragen te beantwoorden, in 2019 kwalitatief onderzoek uitgevoerd met twaalf jongeren die op dit moment een (groot)ouder hebben met dementie. Wij hebben de doelgroep in een diepte-interview en in twee focusgroepen aan het woord gelaten met als doel de kaders en invulling op hoofdlijnen te schetsen van een nog te ontwikkelen jeugdplatform. Welke informatie moet hier te vinden zijn (inhoud) en op welke manier (tone-of-voice & look-and-feel) spreekt dit de doelgroep het meeste aan?
Het leverde concrete aanpassingen op en tevens relevante punten voor discussie voor de organisatie.
Onderzoeksmethodes: diepte-interviews volwassenen en jongeren en focusgroepen
Voor meer methodes: bekijk onze onderzoeksmenukaart. Wij helpen u graag met het zoeken van de juiste vorm van onderzoek.